Długopisy reklamowe cieszą się największą popularnością wśród rozmaitych gadżetów, reprezentujących firmy. Kalendarze, notesy czy teczki na pewno przydają się czasem, ale zdecydowanie najciężej jest obejść się bez długopisów. Zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i małe, lokalne firmy zamawiają je u producentów w ogromnych ilościach. Ich działanie promocyjne wynagradza poniesione koszty, które i tak nie należą do wysokich.
Kalendarze są niezwykle miłymi gadżetami, ale niestety nie jesteśmy w stanie zagospodarować dużej ich ilości w ciągu roku. Przydają nam się dwa czy trzy, a resztę wyrzucamy do śmieci, czy oddajemy innym bez otwierania opakowania. Długopisy reklamowe możemy przyjmować w każdej ilości. Potrzebujemy ich naprawdę dużo do sporządzania odręcznych notatek, a poza tym ciągle je gubimy.
Notesy stanowią dobrą alternatywę dla walających się po pomieszczeniach, luźnych karteczek. Są niezwykle użyteczne, ale i tak bez długopisów reklamowych nie moglibyśmy nic na nich napisać. Teczki papierowe z logo firmy nie nadają się do wszystkich czynności. Nie powinniśmy w nich umieszczać dokumentów, które chcemy komuś przekazać, a przede wszystkim papierów związanych z naszym przedsiębiorstwem.
Zarówno notesy, jak i teczki zazwyczaj lądują w domach, a nie w biurach, gdzie takie gadżety raczej nie przystoją. Długopisów reklamowych możemy natomiast używać wszędzie i zawsze. Zresztą zwróćmy uwagę na to, ile naszych długopisów nie posiada firmowych nadruków. Takie czyste pisaki należą dziś do rzadkości.