Długopisy reklamowe powinny spełniać kilka wymogów by w należyty sposób reprezentowały firmę. W pierwszej kolejności nie mogą one przedstawiać tandetnego charakteru, nie mogą kojarzyć się z taniością ponieważ źle wpłyną na wizerunek jaki staramy się poprzez akcję marketingową budować, niwecząc nasze działania. W tym kontekście warto rozważyć inwestycję w tak zwane automatyczne długopisy reklamowe.
Każdy z nas z pewnością spotkał się z tego typu długopisami mają one wielką przewagę nad zwykłym długopisem mianowicie można część piszącą schować w obudowie, nie potrzeba do tego skuwek czy innego rodzaju nakrętek, co zapobiega ewentualnemu zagubieniu tej dodatkowej części. Taka budowa pozwala mieć tego typu długopis zawsze przy sobie. Korzystać z niego częściej, a co za tym idzie, reklama umieszczona na tego typu przyrządzie piśmienniczym oddziałuje w sposób bardziej intensywny, częściej przypominając o produktach i usługach zareklamowanych w ten sposób.
Jednocześnie automatyczne długopisy reklamowe jeżeli chodzi o koszty nie są wiele droższe od innych rozwiązań, zwłaszcza podczas zakupów hurtowych do zastosowania przy promocjach. Ich oczywiste zalety i przewaga nad innego rodzaju rozwiązaniami predestynują je do roli najlepszego rozwiązania w kwestii promocyjnych artykułów piśmienniczych w które warto zainwestować by osiągnąć oczekiwany skutek podczas akcji marketingowych.