By skutecznie rozpoznać markę, klient często zapamiętuje jej logo i nazwę. A właśnie te elementy najczęściej są zamieszczane na długopisach reklamowych! Z tego właśnie powodu gadżety te mają naprawdę dużą wartość, jeśli chodzi o rozpoznawalność naszej firmy i warto w nie inwestować. Jeśli uważamy inaczej - powinniśmy solidnie zastanowić się nad naszymi działaniami marketingowymi.
Jeśli chodzi o rozpoznawalność wizualną naszej firmy, warto zadbać nie tylko o dobre zaplecze marketingowe, jeśli chodzi o rozdawane gadżety reklamowe, ale też o dobre logo i nazwę, która wpadnie klientom (potencjalnym) w ucho. O wiele łatwiej zapamiętuje się chwytliwe słowa i frazy, niż długie nazwy. Właśnie długopisy reklamowe pozwalają zapamiętywać tego rodzaju rzeczy w prosty sposób.
Przebywanie stale z marką - czyli korzystanie z długopisu reklamowego, na którym zapisana jest nazwa firmy i narysowane jest logo, pozytywnie wpływa na zachowanie klienta - taki klient chce obcować z daną firmą, choćby podświadomie. Zwiększa się też prawdopodobieństwo, że klient, idąc po ulicy, zauważy daną markę i przybliży się do niej - na przykład będzie bardziej skłonny skorzystać z jej produktów.
Korzystanie z produktów danej marki często powiązane jest bezpośrednio z możliwością identyfikacji wizualnej konkretnej firmy. Tylko wtedy bowiem można skorzystać z danego produktu, jeśli uda nam się rozpoznać jego logo i nazwę w konkretnym miejscu. Dzięki temu zjawisku firmy mogą wykorzystywać długopisy reklamowe i inne gadżety, by wabić klientów i sprawiać, że klienci o nich pamiętają.